Jakie drugie śniadanie przygotować dziecku do szkoły

Strona główna/Blog/Jakie drugie śniadanie przygotować dziecku do szkoły

Jakie drugie śniadanie przygotować dziecku do szkoły

Z doświadczenia zawodowego wiem, że większość z nas, mimo, że deklaruje dobrą wiedzę na temat zdrowego odżywiania, mimo wszystko (często nieświadomie), popełnia podstawowe błędy żywieniowe.

Dlatego warto zadbać o to, aby przekazać naszym dzieciom to co najlepsze, zadbać o ich prawidłowe odżywienie, pomóc im wyrobić zdrowe nawyki.

Sama jestem mamą trójki dziecki-każde z nich ma zupełnie inne preferencje żywieniowe, a rano często brak nie tylko czasu, ale i pomysłu, co spakować dziecku do szkoły.

Jeśli z różnych względów nie masz możliwości przygotować porządnego śniadania i najlepszym rozwiązaniem (przede wszystkim dla Twojego zdrowia psychicznego 😉 są płatki z mlekiem, to postaraj się przygotować coś wartościowego i urozmaiconego do szkoły.

To jest zwykle najintensywniejszy czas dla naszych dzieci-potrzebują odpowiedniej dawki energii, aby mogły się uczyć efektywnie i mieć siłę do działania.

Poniżej znajdziesz moje propozycje-potraktuj je jak inspiracje (sposób wykonania, jestem przekonana, że znasz-jeśli nie, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę google 🙂

Jeśli natomiast chciałabyś otrzymać kompendium wiedzy na temat norm żywieniowych, propozycji posiłków wraz z recepturami, a na dodatek jesteś mamą przysłowiowego ‚niejadka’-przygotowałam specjalnie dla Ciebie ebook.

Link do niego znajdziesz poniżej (na końcu artykułu)-tam też czeka na Ciebie dodatkowa niespodzianka 🙂

 

To moje propozycje lunchboxów dla dzieci

Na słono:

  1. Dyniowe placuszki z twarożkiem, orzechami
  2. Zielone muf finki ze szpinakiem, serem feta, pestkami słonecznika
  3. Placki z cukini z sosem jogurtowym
  4. Marchewkowe placuszki z sosem jogurtowym
  5. Kanapka z humusem
  6. Tosty z mozzarellą, pomidorami, szpinakiem i szynką
  7. Tortilla z serkiem, łososiem wędzonym i papryką + sałata – można zwiną i pokroić w takie ‚rolki’ na raz, świetnie się sprawszają
  8. Naleśnik z wytrawnym twarożkiem i szynką + warzywa
  9. Burger! Każde dziecko będzie zazdrościć J bułka z sezamem + sos + kotlet z mięsa, ser żółty, pomidor, ogórek
  10. Burger wegański-przepis znajdziesz na moim blogu
  11. Kanapka z pastą jajeczną
  12. Kanapka z wegańskim pasztetem z soczewicy i ketchupem-ja lubię ten ze strony jadlonomia.pl

 

Na słodko:

  1. Placuszki buraczane (będą cudownie różowe-wystarczy dodać soku z buraków) z jogurtem waniliowym
  2. Placuszki jabłkowo-bananowe z masłem orzechowym
  3. Bezglutenowe placuszki z musem owocowym-1 jajko, banan (70g), mąka pełnoziarnista (50g), brązowy cukier puder
  4. Mus z kaszy jaglanej z jabłkiem, miodem, orzechami
  5. Czekoladowy mus z kaszy jaglanej z orzechami i konfiturą z Czarnej porzeczki
  6. Pełnoziarniste Muf finki z kawałkami gorzkiej czekolady, bananem
  7. Gofry z owocami (lub z łososiem-przepis na moim blogu)
  8. Naleśniki (np z mąki teff, czy razowej)z serkiem i owocami – znajdziesz przepis na moim blogu
  9. Jogurt z granolą i owocami
  10. Kanapka z masłem orzechowym i konfiturą z czarnej porzeczki
  11. Koktajl owocowy z jogurtem – koniecznie w szczelnej butelce
  12. Kulki mocy – na moim blogu znajdziesz przepis-owsiane lub jaglane

 

Przekąski:

  1. Soki owocowe / warzywne itp.
  2. Mus owocowy (np taki w tubce, lub owoce połączone z jogurtem- „day up”-ten ma naprawdę całkiem przyzwoity
  3. Warzywa pokrojone w słupki do schrupania – jeśli dajesz marchewkę, dorzuć kilka orzeszków, aby wit K, która jest rozpuszczalna w tłuszczach się przyswoiła a i przekąska będzie bardziej sycąca
  4. Pomidorki koktajlowe – świetnie się sprawdzają jako dodatek do kanapki-pomidor zamknięty pomiędzy dwoma kromkami puszcza sok i często dzieci nie chcą takiej mokrej kanapki już jeść
  5. Baton bez cukru dobra kaloria (najlepiej upiecz sama-na moim blogu, znajdziesz na nie przepis)
  6. Chipsy warzywne (gotowe, lub zrób w piekarniku sama-np z jabłka)
  7. Suszone warzywa lub owoce- porcja to garść 🙂
  8. Porcja j/w-mieszanka orzechów/migdałów bez soli

W poniższym linku, przygotowałam także dla Ciebie wiele cennych i sprawdzonych wskazówek, które każdy rodzić powinien znać i wypróbować, nim zdecyduje się przekupić dziecko czekoladą 😉

Przekonasz się, że zdrowe odżywianie jest łatwe, lekkie i przyjemne i wcale nie musi się wiązać z listą zakazów i nakazów.

Dasz radę Droga Mamo! 🙂

link do zakupu znajdziesz tu:

Plan zdrowego odżywiania DZIECI-złote zasady

 

 

2018-10-11T12:40:45+00:00 11 października 2018|