10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO JEŚĆ ŚNIADANIA

Strona główna/Blog/10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO JEŚĆ ŚNIADANIA

10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO JEŚĆ ŚNIADANIA

10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO JEŚĆ ŚNIADANIA

 

1. Woda na dobry początek dnia

Nie wszystkie osoby lubią spożywać śniadanie wkrótce po przebudzeniu. Niektórzy uważają, że potrzebują więcej czasu, aby ich żołądek się „obudził”. Sposobem polecanym każdemu, kto pragnie zadbać o swój metabolizm, jest wypijanie szklanki wody zaraz po przebudzeniu. Dzięki temu procesy przemiany materii mogą znacznie przyspieszyć poprzez pobudzenie organów do pracy, ale dodatkowo zmniejsza się uczucie głodu. Istotnym czynnikiem jest też wypłukiwanie toksyn z organizmu, co zbawiennie wpływa na wątrobę, której niedomaganie jest częstą przyczyną tycia.

 

2. Śniadanie do godziny od wstania

Czy wiesz, ze nie zjadanie śniadania do godz od wstania spowalnia metabolizm o 30%. Jeśli jesteś kobietą/mężczyzną w średnim wieku, i załóżmy, że Twoje codzienne zapotrzebowanie kcal jest na poziomie 2000kcal, to pozbawiasz się aż 600kcal każdego dnia, nie zjadając śniadania. To mniej wiecej tyle, co tabliczka czekolady, która mogłaby być zjadana bezkarnie, gdyby metabolizm został uruchomiony do godz po wstaniu.

Potem się nie dziw, że popołydniowe ciastko do kawy idzie w bioderka 🙂

 

3. Odpowiednio zbilansowane śniadanie

Zjadanie śniadania nakręca metabolizm, który pomaga spalać tkankę tłuszczową

W poszukiwaniu diety cud ludzie często rezygnują ze spożywania tłuszczów lub węglowodanów. Jest to jednak poważny błąd dietetyczny, gdyż substancje te są konieczne do zapewnienia odpowiedniego metabolizmu. Śniadanie, które nie będzie spowalniać przemiany materii, powinno zawierać wszystkie składniki, ale w szczególności dużą ilość złożonych węglowodanów, które będę stopniowo dostarczać energii przez większość dnia. Warto też pamiętać o tym, że powinno ono zawierać dużą ilość błonnika. Zdrowe tłuszcze, takie jak Omega-3, również sprzyjają zachowaniu dobrego metabolizmu, między innymi dzięki temu, że obniżają poziom cukru we krwi.

Nic więc dziwnego, że w dietach odchudzających wciąż dominują proste i sycące przepisy na śniadanie, takie jak:

  • owsianka – płatki owsiane regulują metabolizm i zawierają dużo błonnika; osoby, które nie tolerują mleka krowiego, mogą sięgnąć po roślinne, a nawet przygotować tę potrawę na wodzie; warto dodać do niej trochę orzechów, które są doskonałym źródłem kwasów Omega–3;
  • kasza jaglana z suszonymi owocami i orzechami – to prawdziwa bomba energetyczna, zawierająca dużo mikroelementów i witamin, ale także złożone węglowodany oraz duże ilości krzemu, który przyspiesza metabolizm;
  • kasza owsiana, gryczana lub quinoa z warzywami, polana olejem lnianym – dostarczy węglowodanów, błonnika i tłuszczów Omega–3

 

4. Śniadanie dla dobra Twojego umysłu

Śniadanie poprawia rozwój intelektualny, poprawia koncentrację i pamięć, pobudza układ nerwowy-zwłaszcza jeśli składa się z 3 podstawowych składników odżywczych-BTW, np owsianka na mleku z dodatkiem orzechów i migałów, owoców i do tego kawa bez cukru oczywiście

 

5. Śniadanie dla obniżenia uczucia złości

Śniadanie obniża uczucie złości-pomijając śniadanie oraz kolejne posiłki, głodzimy się (Polak głodny-Polak zły), co często powoduje, że przy pierwszej możliwej okazji sięgamy po produkty niedozwolone (batony, aby podnieść szybko poziom cukru we krwi i mieć uczucie sytości) lub/i przejadamy się podczas posiłku-i mamy wyrzuty sumienia, jesteśmy źli na siebie

 

5. Śniadanie dla dobrych emocji

Jedzenie śniadania poprawia nastroj witaminy i składniki odżywcze wpływają pozytywnie na naszą kondycję psychofizyczną. Aminokwasy – naturalne antydepresanty

Aminokwasy są podstawowym budulcem wszystkich białek. Biorą udział w niezliczonych reakcjach chemicznych w organizmie, m.in. transportują tlen, przewodzą impulsy nerwowe. Pomiędzy nimi odnajdziesz również niewielkie cząsteczki białek, które z krwi uwalniają do mózgu serotoninę. To właśnie te neuroprzekaźniki odgrywają podstawową rolę dla twojego dobrego nastroju. Należy pamiętać, że ten sam rodzaj białek znajduje się w soi, mleku w proszku, wołowinie, ziarnach słonecznika i płatkach owsianych. Natomiast neuroprzekaźniki dopaminy, nazywanej hormonem szczęścia, można znaleźć w migdałach, awokado, bananach, szparagach, szpinaku, marchewce i ziarnach dyni.

 

6. Regularność posiłków

Regularne spożywanie posiłków, rozpoczynając od sniadania, zapobiega wystąpieniu wielu chorobom dietozależnym, jak np cukrzyca, hypoglikemia, niedociśnieniu, otyłości

 

7. Śniadanie dla serca

Zdrowe śniadanie wspomaga pracę serca, poprawia poziom dobrego cholesterolu we krwi.Aby zadbać o odpowiedni poziom „dobrego cholesterolu”, przede wszystkim należy zadbać o optymalny sposób odżywiania.

Dieta sprzyjająca zwiększeniu poziomu cholesterolu HDL zawiera produkty bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe. Dlatego też warto spożywać produkty, takie jak: awokado, oliwę z oliwek, olej rzepakowy i słonecznikowy, ryby (makrela, pstrąg, łosoś), orzechy (brazylijskie, włoskie, migdały) i pestki (dyni, słonecznika).

W codziennym jadłospisie powinny znaleźć się także produkty bogate w rozpuszczalny błonnik. Znaleźć go można w produktach, takich jak: produkty z pełnego ziarna, rośliny strączkowe, warzywa i owoce. Do diety należy wdrożyć także produkty bogate w polifenole, które spowalniają utlenianie „dobrego cholesterolu”, a także podwyższają jego poziom.

Dlatego też warto spożywać produkty, takie jak: jagody i borówki, zieloną herbatę, kakao, sok z żurawiny

 

8. Poprawia wydolności sportowe

Zjadanie zbilansowanego śniadania poprawia wydolności sportowe, uzupełnia wydatki glikogenu w mięściach, wspomana proces anaboliczyny

 

9. Śniadanie dla zdrowego stylu życia

Jest udowodnione naukowo, że osoby, które zjadają sniadanie, analogicznie dbają o kolejne posiłki, co w rezultacie sprawia, że ich dieta jest bardziej urozmaicona i odżywcza

 

7. Śniadanie dla relacji rodzinnych

Wspólne zjadanie śniadania wpływa korzystnie na relacje rodzinne-jest to fantastyczy powód, aby spędzić chwilę ze swoją rodziną i zdrowo i przyjemnie wspólnie zacząć  dzień

 

 

Czy jeszcze potrzebujesz jakiś argumentów, aby zacząć jeść śniadania ?:-)

 

2019-01-14T19:18:06+00:00 14 stycznia 2019|